A legnézettebb új sorozat!!
Az Egyesült Államok televíziós kínálatába bombaként berobbant műsorfolyam, a Desperate Housewives már az első epizódoktól kezdve letaszította trónjáról a megdönthetetlennek hitt közönségsikerrel büszkélkedő Szex és New York-ot.
A Desperate Housewives jelenleg a legnézettebb új sorozat Amerikában, összesítettben pedig a szintén elismerésre méltó harmadik helyre elég a népszerűsége.
A hatalmas bevételeket és nézettséget produkáló sorozat tömegek mozgalmává nőtte ki magát, ahol csak képernyőre került. A kétségbeesett háziasszonyokról szóló sorozat sz*rkasztikus történeteit mindenhol a világon htalmas nézettséget hozott. (A www.TV2.hu cikke)
***
A Disney nagy visszatérése
Az USA-ban jelenleg mintegy 25 millió néző kapcsolja be a készüléket minden vasárnap akkor, mikor a Desperate Housewives részeit sugározzák. Az elővárosi elbeszélés meglepő sikereket könyvelhet el: az aktuális tv-szezon legeredményesebb sorozata lett. A Desperate Housewives-szal a Disney-nek sikerült a nagy visszatérés. A konkurens csatornák, elsősorban az HBO, a Fox és az NBC, olyan televíziós közönségsikerekkel, mint például a Szex és New York, az Ally McBeal vagy a Jóbarátok, éveken át gondoskodtak szalagcímekről és nagy bevételekről. Receptjük így szólt: "végy egy szinglit, aki az igaz szerelmet keresi - vagy legalábbis a következő egyéjszakás kalandot!?
A Disney a szerencsét nagy ívben elkerülő saját tévécsatornájával, az ABC-vel, megütötte a főnyereményt: A Golden Globe díjaival és a médiában a "Times-tól a "Newsweek-en át a "People-ig megjelenő címlapsztorikkal ünnepli egész Amerika az elővárosi szenzációt. (A www.TV2.hu cikke)
***
A népszerűség titka
Az USA-ban a sorozat sikerét - legalábbis utólag - könnyű megmagyarázni. A széria először is ugyanazt a témát szolgálja, mint a valóság-show-k - nem más, mint ezek folytatása fiktív eszközökkel. Normális problémákkal küzdő, hétköznapi emberekről szól. A különbség csak annyi, hogy a "háziasszonyok? szebbek, párbeszédeik viccesebbek, a velük történő drasztikusan kiélezett drámák izgalmasabbak, mint a valóságban kiválasztott tv-proletariátus kameraficamai. Másodszor pedig a Disney emberei, amikor 2003 szeptemberében megvásárolták a Desperate Housewives-t, elsőként éreztek rá egy mindinkább érdekes mega-témára: egy évvel később a családi értékek George W. Bush választási kampányában sikerfaktornak bizonyultak. Az amerikai elnök egyik legkedvesebb víziója a (ház)tulajdonosokból álló társadalom. A Desperate Housewives című sorozat a Bush által hangoztatott "family value?-t és "ownership society?-t viszi át a popkultúrába, mérhetetlenül túlozva, néha humorosan, néha tragikusan - de alapvetően mégis elismeréssel, sőt csodálattal adózva az elővárosi idillnek.(A www.TV2.hu cikke)
***
Szakítva a hagyományokkal...
A Desperate Houswives népszerűsége olyan méreteket öltött Amerikában, hogy még a Gloden Globe díjkiosztó gála rendjét is felborították. A sorozat rajongótábora ugyanis olyan népes, hogy a díjátadást közvetítő NBC csatorna és a díjakat átadó Hollywood Foreign Press Association közösen úgy döntött, hogy a tízéves hagyománnyal szakítva 2006-ban nem vasárnap, hanem hétfőn rendezik meg a ceremóniát, elkerülvén a nem kívánt versengést a Desperate Houswives nézőtáboráért. A sikersorozat tehát akarva akaratlanul elérte azt, hogy népszerűségével "kiütötte a ringből? a szintén igen nagy érdeklődésre számot tartó Golden Globe díjkiosztó gálát - egy tízéves tradíció feladása legalábbis ezt sejteti. Bizonyíték is van, mégpedig a számok. Az NBC-nél még soha nem tapasztaltak olyan alacsony nézettséget a díjátadó ideje alatt, mint 2005-ben. Az idei műsort 16,8 millióan nézték, ezzel szemben az ABC 24 millió tévénézőt kötött le ugyanebben a műsoridőben. A magyarázat egyszerű: akkor ment a Desperate Houswives...
|